Årsmöte på Lugnet 24 maj 2020

Last Updated on 2020-05-24 by Sven

Ett annorlunda årsmöte för Dala Active Skaters hölls den 24 maj 2020 på Lugnets friidrottsläktare i Falun, utomhus och med gott avstånd mellan alla närvarande i Coronans tid. Ordf Jörgen Fondelius hälsade välkommen och inledde mötet med att utlysa en tyst minut för Håkan Eriksson, som tragiskt omkom vid säsongens sista skridskotur på sjön Fläddran.

Årsmötet löpte på utan problem och i enlighet med dagordningen. I gedigna verksamhetsberättelser framkom att klubben haft ännu ett aktivt år med stor bredd från motionsåkning för barn, vuxna och pensionärer till internationella tävlingar med fina framgångar för klubbens åkare. Ekonomin är dessutom under god kontroll och tillgångarna stora, trots flera stora investeringar under året. Framåtsyftande verksamhetsplaner och ett nytt strategiarbete visar att Dala Active Skaters vill mera. Tre nya ledamöter invaldes och till ny ordförande utsågs Ralf Hartings. Styrelsen består nu av Stig Bohman, Craig Stanton Thomas, Sven Olsson, Esther van Vliet, Christian van Dartel, Linda Lundmark, Pär Ryman och Niclas Agné.

Efter årsmötet besågs de nya asfaltsbanorna på Riksskidstadion Lugnet där bl.a. inlines kommer att få en ny arena i nationell toppklass liksom rullskidor, cykel, rullstolar, skateboard och andra idrotter på rull.