Klubbinformation

Last Updated on 2021-12-13 by WebMaster

Dala Active Skaters SK är en skridsko- och inlinesklubb som har som mål att alltid vara en attraktiv breddklubb där alla kan vara med på sina egna villkor, i skridsko- och inlinesaktiviteter.

Detta mål innebär att vår klubb fokuserar på skridskoåkning (både på sjöis och bana), samt inlines. DAS är öppen för alla åldrar (barn/ungdom – vuxen), med/utan handikapp och med olika kulturella bakgrund och fortsätter att organisera motionsaktiviteter, samt tävlingar.

Skridsko åker vi på sjöis runt Falun och Borlänge och på utomhusbana i Falun och Borlänge, så fort och så länge vädret tillåter det. Turer och tävlingar organiseras för alla åldrar (även pensionärer!), ibland tillsammans med andra, såsom Runn Winter Week, eller Svenska Skridskoförbundet.
Inlines åker vi främst på vår inlinesbana på asfaltbanorna på Lugnet (Riksstadion för skidor) och även på flera ställen runt Borlänge och Falun, ungefär från maj till oktober.
Vissa av klubbens medlemmar (ungdom och pensionärer!) deltar även i internationella skridsko/inlines tävlingar.

Klubben förfogar över duktiga tränare och instruktörer och har en del egna hastighetsskridskor, inlines, hjälmar, sliputrustning och annat, som medlemmarna under vissa villkor kan få tillgång till, se här. Barn och ungdomar som blir medlemmar har fri tillgång till utrustning i form av hastighetsskridskor, inlines, hjälmar och andra skydd.

För att sprida vår glädje maximalt, propagerar Dala Active Skaters även aktivt skridsko & inlines via skollovsaktiviteter och friluftsdagar.

Om du vill bli medlem i vår klubb, klicka här!
Om du vill ha mer info om dina förmån som medlem, klicka här.

Välkommen till Dala Active Skaters!

Nedladdningsbart material

Infoblad 2020 (komplett pdf)

Infoblad 2020 (jpg  – sid 1)

Infoblad 2020 (jpg  – sid 2)